FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest PABLO?

PABLO jest systemem wspomagania bezpieczeństwa pracownika. 
Monitorowanie bezpieczeństwa – po pierwsze. PABLO to rozwiązanie, które umożliwia utrzymanie ciągłej łączności głosowej z pracownikiem pracującym samotnie czy monitorowanie jego świadomości a w sytuacji wypadku pracownika, System załącza alarm i wskazuje położenie pracownika wymagającego pomocy.

Po drugie, efektywność procesów – System daje kadrze zarządzającej, czy technicznej, możliwość błyskawicznej interwencji w przypadku awarii lub zdarzeń, które wymagają szybkiej reakcji pracowników na obiekcie.  Integracja z systemem interkomowym Zenitel dostarcza kompleksowego, zautomatyzowanego i przede wszystkim mobilnego systemu komunikacji przemysłowej.

Po trzecie – komunikacja krytyczna. System jest niezależny od innych mediów telekomunikacyjnych – telefonii komórkowej, przewodowej, czy transmisji sieci komputerowej. PABLO nie podlega wpływom okienek serwisowych dostawców i może być skonfigurowany do niezależnego od sieci zasilającej działania.

Dla kogo przeznaczony jest PABLO?

System PABLO przeznaczony jest dla odbiorcy przemysłowego, zarówno małego, średniego jak i dużego, korporacyjnego. Najczęściej decyzja o zakupie Systemu odzwierciedla poziom dojrzałości zarządzania bezpieczeństwem i procesami przedsiębiorstwa. PABLO dostępny jest też w wersji Light (bez konsoli operatora i serwera) dla małych lub mobilnych przedsięwzięć wymagających krótkotrwałego zabezpieczenia pracowników w obszarach niebezpiecznych.

W jaki sposób za pomocą PABLO możemy zredukować koszty?

Możemy to zrobić na dwóch płaszczyznach: 
– Wzrost efektywności poprzez optymalizację ruchu i zarządzania pracownikami.
– Wydajność pracowników, rozkład zasobów czy elastyczne kierowanie personelu z jednego obszaru do drugiego bazując na dostępności i położeniu zespołów jest niewątpliwie zaletą Systemu.
 
Podniesienie bezpieczeństwa pracownika – zabezpieczania i zapobiegania wypadkom, a także umożliwienie szybkiej interwencji, gdy taki wypadek już zaistnieje.  

W tym drugim przypadku, zapobieganie choćby najmniejszemu incydentowi kończącemu się uszczerbkiem na zdrowiu wpływa na uniknięcie przestojów produkcyjnych, co bywa dużą stratą dla przedsiębiorstwa.

Czy w przypadku awarii sieci elektrycznej, wciąż będziemy dysponować systemem PABLO i komunikacją głosową?

Tak, posługujemy się nawet takim sformułowaniem jak komunikacja krytyczna, czyli komunikacja w przypadkach nagłych, krytycznych, niespodziewanych. Podkreślamy to, że system jest niezależny od wszelkiej innej infrastruktury.

Jak działa system?

Bazą systemu jest niezależna infrastruktura radiowa, o której wcześniej już wspominałem. Czyli możliwość komunikacji głosowej pomiędzy pracownikami za pomocą radiotelefonów. Radiotelefony pracują na wydzielonych, chronionych częstotliwościach, które są dzierżawione od urzędu komunikacji elektronicznej. Jest to częstotliwość, która jest przydzielona dla danego użytkownika. Jest ona chroniona prawnie. To jest baza do tego, aby zapewnić komunikację krytyczną pomiędzy pracownikami. 

Druga warstwa umożliwia lokalizację pracownika. Zarówno w terenie otwartym przez system GPS, oraz we wszelkiego rodzaju obiektach zamkniętych, gdzie sygnał GPS jest już zdegradowany jak i nie można na jego bazie opierać lokalizacji, za pomocą znaczników radiowych, które są dodatkowym elementem tej infrastruktury.

Trzeci element to możliwość generowania i identyfikacji alarmów, które są wywoływane w przypadku, kiedy użytkownikowi zdarzy się incydent. Może on być wywołany z przycisku “panic”, z czujnika upadku lub z tzw. “czuwaka”, czyli poprzez celowe wymuszenie reakcji użytkownika na radiotelefonie.

Kto jest klientem PABLO?

Naszymi Klientami są głównie zakłady produkcyjne, które w swoich strukturach bardzo często mają działy o wymaganiu ruchu ciągłego, chociażby, jak w przypadku hut szkła. Są również działy, w których znajdują się obszary potencjalnie niebezpieczne dla pracownika, gdy wykonuje tam swoje zadania.
 
Naszymi klientami są duże firmy produkcyjne działające w Polsce, ale są to także koncerny międzynarodowe, z czego jesteśmy dumni. Jest to przemysł browarniczy, tytoniowy, meblarski, a także hutniczy.

Kto skorzysta na systemie PABLO?

Na systemie PABLO na pewno skorzystają osoby bezpośrednio zarządzające ekipą techniczną, maintenancem w zakładach produkcyjnych. Jak również osoby odpowiedzialne ze BHP w firmie. Ci pierwsi na bieżąco widzą, w jaki sposób i gdzie pracuje personel i czy jest bezpieczny. Mają również możliwość bezpośredniego kontaktu i zlecania pewnych rzeczy i komunikacji.

Drudzy zapewne częściej będą korzystać ze statystyk generowanych przez System, gdzie mogą zobaczyć, w jakich obszarach działają pracownicy, jakie incydenty nastąpiły lub jaki upłynął czas od wystąpienia incydentu do przybycia pomocy.